woensdag 30 januari 2019

Dit is wat iedereen moet weten over voeding!


Zoals men kan lezen op deze blog, is één van mijn grootste ontdekkingen in mijn leven, mijn waarheid achter voeding.

Ik ontdekte dat ik vaak een visie had over voeding die:

  • Sterk beïnvloed was door mensen om me heen. 
  • Sterk beïnvloed was door wat scholen en overheden in het algemeen zeggen over voeding. 
  • Sterk beïnvloed was door publiciteit. 
  • Sterk beïnvloed door wat zeer diep in mijn cultuur is ingebouwd. 
  • Sterk beïnvloed door lobbying dat niet voor mijn gezondheid wordt gedaan, maar voor mijn geld in een bepaalde richting van producten te sturen. 
  • ... 

Ik moest besluiten dat niemand echt neutraal was, dat niemand echt wist wat goed voor mij was en dat ik een heel groot aantal dingen volledig moest afleveren, die diep in mijzelf verworteld zaten. Vandaag kijk ik met plezier terug op die ontdekking en weet dat de weg niet altijd gemakkelijk is geweest, vooral niet als ik overspoeld word met tegenstrijdige boodschappen.


Ik ben begonnen met het verwijderen van voorbewerkte voeding uit mijn dagelijkse voedingspatroon. Dat was voor mij echt het begin van een zoektocht naar mijn eigen waarheid. Tijdens die zoektocht wist ik één ding zeker, ik zoek naar eenvoud en in verbinding met de natuur (waarvan ik geloof dat die het steeds goed op heeft met ons, anders zouden we al lang van deze aardbol verdwenen zijn).

Om een grote volgende stap te zetten, had ik deze video nodig (ondertiteling mogelijk), evenals een stage bij Irène Grosjean in het zuiden van Frankrijk.



De richting was duidelijk, alles wat Irène zei was zo natuurlijk, zonder commercieel doel, voor iedereen en zo eenvoudig toe te passen, dat ik het moest testen. Sindsdien is het mijn manier van omgaan met voedsel.


Tot voor kort vond ik niet echt iemand (een voorbeeld) die Nederlandstalig is en dit toepast. Totdat ik op zondag om 11.00 uur in Veggieworld in Brussel (Tour & Taxis) een 'Talk' in NL zag - 'Janneke van der Meulen, gezond plantaardig'. Veggieworld is een soort 'vegan' festival, nu ben ik persoonlijk tot de conclusie gekomen dat wat ik gezond vind voor mijn lichaam, ook 'vegan' is, nu 'vegan' daarentegen betekent daarom niet gezond.

Vandaar dat ik erg benieuwd was naar Janneke's 'talk'.

De ‘talk’ was erg leuk en aangenaam met veel interactie vanuit het publiek.

Tot mijn verbazing waren de antwoorden op de vragen die Janneke stelde precies hetzelfde als de antwoorden die ik zou geven met de manier waarop ik nu eet.

Ik was verkocht, aangenaam verrast en las de 2 boeken die ze tijdens het evenement in pakket aanbood.


Het eerste boek beviel me goed, niet bijzonder, maar het tweede boek (EET WIN-WIN) is waaauwww en het stelt me gerust dat ik er geen boek meer over moet schrijven.

Het is eigenlijk een perfecte samenvatting van alles wat ik de afgelopen 5 jaar op het gebied van voeding heb ontdekt en waar ik mijn eigen waarheid over heb ervaren.

Het gaat allemaal over het basisconcept van voeding, suiker, vetten, eiwitten, gewichtsverlies, topsporten, vitaminen, milieu, klimaat..... en natuurlijk recepten (waaronder zelfs pannenkoeken, pizza's....), allemaal heel eenvoudig uitgelegd (vereist een beetje gezond verstand) en als dat niet genoeg is, is het allemaal ook wetenschappelijk onderbouwd.

Meestal laat ik mijn boeken leven en geef ik ze door, deze blijven nog een tijdje in de keuken om de recepten een beetje te testen en om meer inspiratie op te doen.


Vraagt u zich soms ook af wat ik echt kan eten om goed te doen voor mijn lichaam?


Ik ben bang dat je, net als ik, je eigen waarheid moet vinden.

Ervaren wat voor jou werkt en wat niet.

Wat ik wel kan zeggen, is dat dit boek informatie geeft die je niet veel hoort, het kan een enorme hulp zijn in je zoektocht en dat je misschien dingen ontdekt die je tot nu toe met normale kennis niet voor mogelijk hield!

https://www.jannekevandermeulen.nl/boeken

Happy discovery!


EET WIN-WIN is niet geschreven om je ergens van te overtuigen maar na het lezen van dit boek heb je onwijs veel zin je geluk en gezondheid in eigen hand te nemen!” - Janneke van der Meulen


"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results." - Albert Einstein


#peace #goodfood #nature #fruitsandvegetables #wholefood #freedom #giveupfear #sterkbeïnvloed #IrèneGrosjean #Veggieworld #VeggieworldBrussel #JannekevanderMeulen #gezondplantaardig #veganfestival #evavzw #eigenwaarheid #Happydiscovery #EETWINWIN #AlbertEinstein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten